Wednesday 9 November 2011

PENGENALAN PG EXPRESS MTB

Pg Express Mtb merupakan satu pasukan berbasikal yang berasal dari  Kampung Pasir Gembur, Tanjung Bidara, Masjid Tanah , Melaka. Team ini ditubuhkan seawal tahun 2005. Pada peringkat permulaan pasukan ini hanya melakukan riadah berbasikal di dalam kawasan bukit-bukit dan hutan-hutan yang berhampiran kawasan Tanjung Bidara,Melaka.  Sehingga kini ahli-ahli group basikal ini telah menjadi kepada 150 orang ahli yang mana ia bertapak di Pasir Gembur, Melaka, Puchong Perdana, Selangor. Pasukan ini bertapak di Kampung Pasir Gembur yang telah di terajui oleh En. Badrul Hisyam Umar dan En. Jafry Umar. Pasukan Pg Express MTB telah berkembang hingga ke negeri Selangor dan ianya bertapak di Puchong Perdana, Puchong dan di terajui oleh En. Ab Aziz Ahmad dan Eh. Sharudin Ishak.



Matlamat pasukan ini ialah menjadikan sukan basikal ini sebagai satu activiti riadah dan juga pertandingan bagi menguji kemampuan dan keupayaan diri masing-masing dalam membentuk dan memupukan semangat sukan berbasikal di dalam negara kita ini. Kami juga mengalu-alukan pada sesiapa yang berminat untuk turut serta secara serius ataupun tidak tapi apa yang penting adalah siratulrahim dan kerjasama diterapkan dalam kumpulan ini. Pasukan ini juga sedang menampilkan pelumba-pelumba baru yang berumur dari 12 tahun hingga ke 35 tahun  bagi mengasah bakat-bakat baru dalam arena sukan berbasikal. Kami juga cuba membentuk golongan-golongan belia muda ini untuk jadi insan yang berkeyakinan di masa kan datang.


Semoga segala usaha-usaha yang dilakukan ini mendapat sokongan dari ahli-ahli group dan jugak masyarakat di sekeliling kita.  Belia maju belia berwawasan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...